Wednesday, May 14, 2008

BILIK TERAKHIR

Ni cerita lama,saja nak upkan balik..

Berlaku di Penjara Pudu Kuala Lumpur di suatu ketika dulu. Hanyaboleh disebarkan pada orang2 tertentu sahaja...

Sebelum Penjara Pudu ditutup dulu pernah diceritakan bahawa terdapatsatu bilik dipanggil "Bilik Terakhir". Dibilik inilah seringnyaberlaku kejadian pelik sejak Penjara Pudu ditutup.Dinamakan "BILIK TERAKHIR " adalah kerana dulu iamerupakan bilik kediaman terkahir bagi si pesalah jenayah beratsebelum menjalani hukuman gantung sampaimati pada keesokan harinya dibilik gantung.

Di BILIK TERAKHIR inilah pesalah dikatakan akan meratap,menangis,menjerit, bercakap seorang diri dan berbagai lagi perlakuan keranamenyesali kesalahan mereka yang lalu. Mereka menjadi begitu keranadikatakan tidak kuat semangat menghadapi maut keesokan harinya yangtelah diketahui mereka.

Menurut kata warden-warden yang masih ada di Penjara Pudu sewaktu prosespengosongan Penjara Pudu dijalankan, mereka sering terdengar suar a-suarasayu meminta tolong, suara orang menangis dan bermacam-macam lagidari Bilik Terakhir tesebut.

Tak kurang juga ada diantara warden yang terlihat seekor kambing hitamsering masuk menembusi pintu bilik itu tanpa dibuka dan kemudian tidakpula kelihatan kambing keluar semula.

Ramai bomoh dan pawang yang dipanggil bagi memulihkan bilik tersebutmengatakan bahawa suara-suara yang sering kedengaran diwaktu malamdari Bilik Terakhir itu adalah akibat roh-roh pesalah yang mati ditaligantung tersebut tidak tenteram kerana mati mereka ditali gantung.

Nak dijadikan cerita pada suatu malam Jumaat ketika hujan renyai-renyai seorang warden telah ditugaskan mengawal kawasan yangberhampiran dengan "Bilik Terakhir" itu. Ketika sedang berkawalkira-kira lebih kurang pukul 01:00 pagi beliau terdengar seperti tapakkaki sedang berlari-lari berhampiran bilik tersebut.

Ia cuba beranikan diri untuk untuk melihat apakah bendanya itu.Sedangia mengamat-amati maka terlihatlah dalam kesamaran seekor kambinghitam sedang menuju kearah Bilik Terakhir itu lalu lesap begitu saja.Ia berasa harian bagaimana seekor kambing boleh ada dikawasan itu?Oleh kerana ingin tahu ia beranikan juga diri menghampiri BilikTerakhir itu.

Alangkah terperanjatnya mendapati pintu bilik itu telah bertukarmenjadi pintu gua. Mulalah ia berasa gementar, seram serta menggigilketakutan namun diberanikan juga diri memasuki pintu gua yangsamar-samar itu sambil meninjau- ninjau didalamnya jika terlihat akankambing tadi. Apabila apabila sampai je kedalam gua tersebut alangkahterperanjatnya ia bila didapati banyak harta karun dalamnya. Ia cubamengambil harta itu tetapi tiba-tiba hilang dari pandangan lalumenjelmalah satu lembaga yang mengerikan seraya berkata,




"Heyyyyyy manusiaaa. Jangan awaksentuh harta itu. Hartaaaa itu bukankauuu yang punyaaaa " " AhmaaaaaadAlbab yang punyaaaaaa " Ha Ha Ha HaHa " Yaaaaaaa, Ahmaaaaadd Albab yangpunyaaaaaa ... "

Tahniah kerana minat membaca. HAHA MESTI KORANG RASA MEMBUANG MASA KAN.. HEHE.. LAYAN JE LAA EK

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK