Showing posts with label SYOK KAWEN. Show all posts
Showing posts with label SYOK KAWEN. Show all posts

Monday, November 26, 2012

Syok Kaa Kawen

 Bulan ni kira makan kenduri je laa aku tiap2 hujung minggu. Haha.. Sorang-sorang kawan opis and kawan kecik2 and kawan belajar kawen.. Tapi takpa itu tidak mematahkan semangat aku untuk kumpul duit dulu baru fikirkan soal jodoh ni..

  

Kalau minggu lepas aku pi kenduri team leader (Nur Syalina n Fitri) aku ni kat belah pompuan (dia laa hehe), so minggu ni aku ke sebelah lelaki plak (suami dia laa).. Cool gak laa suasana coz wat dalam dewan kat Menara TnB jalan Bangsar. Ruang luas.. Paling best masakan dia, pergh sedap menyengat tak hengat.. Dua kali haa aku menambah hehe.. Ayam masak apa ntah, sedap gilaa..


 Ni plak kenduri opismate aku gak (kak echa n abang kamarul).. Sama cantik sama padan depa dijodohkan.. Sorang orang Kuantan n sorang orang Nilai.. Tapi sedih sikit laa coz sebulan sebelum majlis, mak abang Kamarul meninggal dunia (al-Fatihah).. 

Apapun selamat berbahagia aku ucapkan buat kedua pasangan mempelai.. Semoga hidup aman, bahagia, kekal selamanya.. Kalau boleh bukan takat ke anak cucu saja tapi sampai ke syurga.. Amin..

Semoga barokah ye..





Monday, November 19, 2012

Syok Woo Kawen

Hujung minggu lepas aku balik kampung. Dah lama tak balik. Lani aku makin jarang balik kampung. Lepas mak meninggal. Well apapun ada 3 kenduri kawen aku mai hujung minggu lepas saja...


 First sekali masa hari kamis (cuti Maal Hijrah - 15/11), aku pi kenduri junior sekolah menengah akukat rumah depa kat Sungai Seluang.. ALIF dan ALIN. Budak ni lani kerja MA kat Kudat dan bini dia ni keja kat Kulim. Tapi Alif aka cicak ni photographer beginner yang ok gak laa keja dia..


Yang kedua kenduri team leader aku (ari Sabtu - 17/11), Nana and Fitri.. Kenduri depa ni special sket. Wat kat tepi laut kat feri nuu, Tamjong Marina City nama dia. Pergh hangat ni toksah dok kata laa.. Tapi layan laa coz kenyang2 lepas makan pastu dipuput plak dengan bayu laut.. Pergh tangkap mata baq hang.. hehe


Last sekali kenduri member time aku Latihan Industri kat TM dulu, Pali dan pasangannya (ari Ahad - 18/11). Hat pun special gak tempat kenduri depa, wat kat perkarangan masjid. Memang senyap sunyi laa kenduri, harap dengan kompang je laa.. Tapi OK laa, adik beradik nak bersembang pun senang tak bingit telinga..

Apapun aku doakan agar rumahtangga yang depa bina ni diberkati Allah.. Semoga jodoh panjang berkekalan sampai ke syurga.. Dan semoga yang best2 jaa dalam kehidupan rumahtangga depa.. Amin.. Barokallahulakum Wa Baroka Alaikum Wa Jam'a Bainakum Fi Khoir...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK