Saturday, November 1, 2008

SALAM MUJAHADAH

ALHAMDULILLAH.. sama2 kita merafa'kan rasa syukur yg tak terhingga kepada Allah Tuhan Rabbul Jalil dengan rahmat serta kasih sayang-NYA kita masih lagi dikurniakan nikmat Iman dan nikmat Islam..

Insya Allah rasanya dalam minggu depan kita beramai2 tak kira laa pelajar IPTA, IPTS, even pelajar SPM n STPM pun akan sama2 menempuh dan mengharungi badai exam.. namun bukan itu persoalannya.. apa yg lebih penting ialah sejauh mana kita telah mempersiap diri dalam menempuh ujian dunia ini..

seseorang itu perlu diuji bagi menentukan ke'fakih'an nya dalam sesuatu cabang ilmu.. jadi mahu tidak mahu kita perlu mengakui bahawa cemerlang dalam peperiksaan bermaksud juga cemerlang dalam ilmu yang kita pelajari.. jadi kita perlu denagn rela hati mengakuinya..

namun ada juga mereka2 yg cemerlang dalam exam tapi sebenarnya tidak cemerlang dalam ilmu masing2.. jadi di sini terletaknya keberkatan itu.. ada yang study sekadar melepas batuk ditangga (mcm aku).. ada yang kerana paksaan parent and lecturer.. ada yang kerana nak nama supaya disanjung.. ada yang kerana mahu mengalahkan orang lain dalam berdebat.. namun yg paling tinggi adalah kita belajar kerana Allah..

aku juga akan melalui final exam.. tak tau laa final kali ni mcm mana.. malas sungguh nak study.. apa nak wat kan.. harap2 sem2 awai masuk degree ni ok laa.. doa byk2.. huhu takut gak sebenaqnya ni.. hehe..

k laa kepada kawan2 semua yng nak amik exam tu.. wat lek lok naa.. wat yang terbaik.. kita ni laa harapan mak bapak.. sekurang2nya kalau kita tak leh wat depa bangga dgn kita, jgnlah kita wat depa sedih dgn kita lantaran kerana kegagalan kita dalam exam.. huhu pesan utk diri sendiri gak ni..

YA ALLAH BANTULAH HAMBA-MU INI..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK