Thursday, July 16, 2009

PROGRAM MOTIVASI TAHUN 6

Hujung minggu yang lepas, aku dan 11 orang lagi kawan-kawan dari Kelab Bakti Siswa Kolej 10 telah berkampung di Tropical Inn, JB. Kami ada wat program motivasi untuk pelajar tahun 6, yang akan amik UPSR lagi 2 bulan. Program ni adalah anjuran pihak sekolah dengan kerjasama Kelab Bakti Siswa Kolej 10 UTM.

Program selama 2 hari 1 malam. Apa yang menarik program ni diadakan khas untuk pelajar-pelajar harapan lulus Sekolah Kebangsaan Taman Sri Pulai. Maknanya untuk pelajar-pelajar kelas belakang. Pergh paham-paham je la budak kelas belakang ni. Puas suruh, puas kepong baru depa nak dengaq kata.

Haih sabaq aku teruji di sini. Banyak2 laa bersabaq dengan karenah budak2 ni. Nak marah pun budak, tak marah depa ni tak dengaq kata. So apa nak wat? Tapi tu la yang sedihnya, bukan orang len, suma yang pi tu anak bangsa kita laa. UPSR lagi 2 bulan, tapi mcm takdak apa pun depa tu.

Tapi harapnya dengan program motivasi ni depa akan sedaq dan insaf yang depa bukan lagi budak dan perlu bertanggungjawab dalam nak menentukan masa depan depa sendiri. Semoga Allah permudahkan kejayaan ke atas depa ni.


Tapi sebenaqnya dengan sertai program ni, aku dengan sendirinya termotivasi. terkenang balik time aku darjah 6 dulu. Ya Allah syukurlah aku tak jadi orang yang berada di kelas belakang. Tapi dengan sebab tu juga aku jadi mcm 'kurang bersyukur' bula aku beroleh kejayaan. Sebab aku sentiasa dapat kejayaan time tu. Dan bila masuk PMR baru aku sedaq yang kejayaan bukan warisan, kegagalan bukan tradisi.

so to adik2, selamat berjaya naa.. peace yoo

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK