Sunday, October 12, 2008

FAKTA Menarik untuk difikir

" ASSALAMUALAIKUM..

Kita imbas beberapa fakta menarik sepanjang kehidupan kita,semoga ianya menjadi satu matapelajaran baru dalam hidup.

- Universiti LIM KOK WING diasaskan oleh raja gula,tapi tidak ada seorangpun pelajarnya belajar tentang GULA.

- KOD Etika pemilihan UMNO yang digunakan tidak sama malah tidak ada kaitan langsung dengan baju KOD yang dipakai oleh pemimpinnya.


- Parti UMNO sebenanrnya mengamalkan 2 kali pertandingan untuk berebut jawatan pertamanya pertandingan memilih calon yang layak untuk bertanding,kemudiannya barulah diadakan pemilihan jawatan sebenarnya.

- LIM SI PIN yang telah dipilih sebagai Ketua Pemuda Gerakan bukanlah ada kaitan atau bersaudara dengan Ayah PIN.

- Tahukah Anda, Guiness World Record sedang berusaha untuk memasukkan pemilihan pemimpin UMNO didalam buku rekod mereka kerana inilah salah satu Parti paling pelik di dunia,dimana setiap calon yang berjaya bertanding , mengambil masa yang paling lama untuk dipilih sebagai pemenang iaitu hampir 6 bulan,itupun kalau menang kalau tidak hanya menang sebagai CALON jer..

- Untuk layak menjadi calon bertanding merebut jawatan dalam UMNO,anda cuma memerlukan WANG yang banyak walaupun perangai anda buruk sangat.

- Pada yang belum tahu ,badan yang boleh berhubung ialah badan perhubungan UMNO negeri samada melalui celcom,Maxis atau telekom.

- Percayakah anda jika diandaikan senarai calon yang bertanding jawatan didalam UMNO ,70% darinya dipilih berdasarkan kekuatan Wang manakala selebihnya kekuatan peribadi.

- Percayakah juga anda sekiranya jumlah pencalonan yang diperolehi oleh setiap calon masih belum boleh menjamin kemenangan jawatan yang disertainya dihari pertandingan.

- Buanglah jauh-jauh mimpi anda sekiranya anda berhasrat adanya bahagian akan mencalonkan Anwar atau Lim Kit Siang sebagai Presiden UMNO.

- Rangkaian saluran berita di dalam negara mengamalkan prinsip keluar bila perlu,sembunyi bila tertekan terutamanya apabila isu melibatkan rakyat.

- Motto setiap media eletronik atau massa di Maleysiya seperti "Berita terkini " Saluran Infotemen Anda " jika di baca memang baik dan elok benar,TAPI hanya untuk UMNO and gang.

- Negara kita adalah sebuah negara yang paling aktif menganjurkan sukan bertaraf dunia,tapi masih HAMPEH mencipta kemenangan.."Juara menganjur bukan juara bertanding ".

- Jika dikaji makna secara mendalam,Mesyuarat pemilihan UMNO sepatutnya tidak perlu diadakan kerana semuanya telah ditentukan oleh pucuk pimpinan,sebab itulah kita boleh gelar ianya "MENSYARAT UMNO"

- Setuju atau tidak sekiranya diadakan pertandingan pakaian 'Ahli Sukan Terbaik " mesti kemenangan ditangan kita,tapi sebaliknya sekiranya pertandingan dari segi kekuatan.

- Parti Gerakan ialah sebuah parti yang paling kerap buat Gerakan sekarang ini,berbanding semasa mereka masih mempunyai kuasa.

- Jika dilihat dari segi perbezaaan umur antara yang muda dan tua,calon Perdana Menteri dari UMNO nampak lebih tua,walaupun dia sebenarnya lebih muda berbanding calon Perdana Menteri dari Pakatan Rakyat.

- Ku Li yang menawarkan untuk bertanding jawatan Presiden boleh mendapat jumlah pencalonan yang cukup sekiranya beliau mempunyai Wang yang banyak.

- Dalam banyak-banyak bahagian,ada jugak bahagian yang Buduh dan tak reti-reti,bahagian ini mencalonkan mereka yang tak cakap pun mahu bertanding seperti mencalonkan Sharizat.

- Tahukah anda,dalam banyak-banyak kumpulan bukan islam yang beraya,kumpulan HINDRAFlah paling tidak disukai malah tidak digalakkan untuk beraya.

- Kita tidak pelik kalau ada yang mampu guna Enpon harga ribu-ribu,tapi kita akan pelik kalau dia cuma mampu "To Up" RM5/- or buat "Miss Call'

-Jika anda simpan duit didalam Bank berjumlah RM100 sekarang,dalam masa 6 bulan lagi duit anda kemungkinan berbaki RM80 terutamanya yang mempunyai Kad.

- Jika dikaji dari segi struktur,selepas badan ,bahagian boleh diterima lagi,tapi apabila cawangan kita nak letak kat mana ?..

- filem melayu menggunakan tajuk yang garang,tapi ceritanya lemah gemalai seperti contoh Impak Maksima yang lebih kepada Impak Percintaan.

- Setiap kali berlakunya Mensyarat UMNO bahagian,kita akan dihidangkan dengan cerita yang sama seperti Politik wang,Mensyarat tak sah, dihalang dan menghalang..

- Kedudukan Azalina Said sukar hendak ditentukan dalam Wanita,kerana ketuanya Rafidah pernah mendakwa Azalina bukan " WANITA"..

- Dulu masalah kemiskinan banyak terdapat di negeri Kelantan sahaja,tapi semenjak kebelakangan ini masalah tersebut telah merebak hingga ke negeri Perak,Kedah dan Selangor dan bakal bergerak ke nogori sembilan.

- Walaupun mempunyai nama sehebat Muhammad Taib,tapi beliau tidak mampu memberi atau menyediakan satupun mesin taip pada ahli UMNO.

- Jika Najib dan Mukriz berjaya menjadi calon,terbuktilah orang BERDAHI LUAS telah menjadi pilihan ahli UMNO sekarang.

- Kemungkinan penyanyi dari Amreka akan memanopoli pangkat Datuk terutama bagi yang selalu berkunjung ke Melaka.

- Orang kaya bidan terjun sekarang mudah ditemui sekiranya anda rajin berjalan ke bahagian-bahagian.

- Dalam banyak-banyak lompat,Lompat partilah paling tidak digemari dan tidak boleh dimasukkan sebagai salah satu acara sukan.

-Selain kuat tidur,Pak Lah juga suka menunda,nasib baik raya hari tu tak diTUNDAnya, kalau tidak selamat bapak-bapak tak payah beli baju raya buat anak-anak dan isteri-isteri.

- Apabila Hisamudin melepaskan jawatan Ketua Pemuda,baru lah kita tahu bahawa sebenarnya Pemuda dibawah beliau lesu dan lemah gemalai.

- Sekiranya Muhyidin yasin menang jadi calon timbalan presiden,dicadangkan beliau mengadakan Yasin sebagai tanda kesyukuran.

- Seekor ketam tidak boleh disamakan dengan Moh Ali Rsutam..tak baik!!!

- Reezal Merican Naina Merican boleh mendapat pencalonan yang baik sekiranya beliau bertanding kategori nama paling panjang.

- Konsep satu pasti seperti dicadangkan oleh PPP mestilah tidak diterima oleh orang-orang UMNO,ini kerana sukarlah ahli umno "Bagi Naik " pemimpin mereka.

- Antara Pakatan dan Barisan yang manakah lebih kukuh..? Kalau nak tahu jawapannya tanyalah TV3skuku..

- Calon-calon yang bertanding jawatan ketua Puteri UMNO tidak ada seorangpun dari keturunan raja ataupun Tengku Adnan ..kehh..keh..

Wassalam.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK