Saturday, January 17, 2009

ISU BABI - DARI MELAKA KE UM


Entah dimana maruah umat Islam di Malaysia sekarang ini. Saban hari dipermainkan oleh mereka yang anti Islam. Rakan kita di Palestin bertungkus lumus berperang dengan tentera zionis Israel laknatullah dan kita di Malaysia masih lagi tidak selesai dengan isu perang babi.

Kisah babi yang sebelum ini begitu popular di Melaka kini telah merebak di Universiti Malaya. Secara peribadilah saya dapat melihat ini adalah salah satu provokasi bagi pihak yang tidak bertanggung jawab yang memainkan isu agama dan yang paling hina pihak tersebut telah meletakkan kepala babi dengan beralaskan bendera PAS di dalam surau Akademi Pengajian Islam.

Saya juga merasakan ia ada kaitan dengan pilihanraya kampus yang sedang hangat berjalan di kampus dan yang pasti dalangnya mesti dicari. Pelajar yang kononnya dihantar ke IPTA sepatutnya semakin cerdik tetapi sebaliknya menjadi semakin 'bodo'. Maaf jika ayat kali ini terlalu kasar tetapi bagi saya wajar jika saya bersikap sedemikian kerana mereka telah menghina kesucian Islam di rumah Allah serta memainkan sentimen keagamaan kepada masyarakat majmuk di Malaysia dan moga orang yang bertanggungjawab melakukan kerja terkutuk ini mendapat balasan yang setimpal dengan apa yang beliau lakukan.

Ketahuilah bahawa kamu bukan sahaja yelah memprovokasi suasana pilihan raya kampus tmalahan kamu cuba mengusik sensitiviti umat Islam. Insaf dan bertaubatlah. Sesungguhnya pintu taubat Allah Maha Luas....


SUMBER : http://silembiks.blogspot.com/2009/01/isu-babi-dari-melaka-ke-um-malaysiakini.html

1 comment:

PiDoT_OtAi said...

bawa2 la insaf makhluk yg buat benda ni kalu kamu org Islam.. pikirkanlah sama sensitiviti agama dari kamu membuta tuli terpengaruh dgn fahaman politik sesat tu. takkan dgn bayaran yg sedikit kamu nak jual agama kamu??? LU PIKIRLAH SENDIRI!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK