Saturday, January 10, 2009

MEMAHAMI ISU SEBENAR PALESTIN..

Allah berfirman dalam surah al-Hujurat ayat 10:
“Sesungguhnya orang-orang mukmin itu bersaudara…”

Satistik terkini menunjukkan lebih 600 orang awam dan mujahidin di Gaza gugur syahid dan hampir 3000 orang cedera.. Semalam PBB mendedahkan bagaimana tentera Yahudi pada 4 januari lalu,dengan perangai binatang mereka mengarahkan 110 penduduk Gaza yang sebahagian besarnya wanita dan kanak-kanak untuk berkumpul di dalam satu bangunan.. Dan tentera Yahudi laknat tu pun bedil bangunan tu 24 jam kemudian, menyebabkan 30 orang maut. CELAKAKAN??

Baik cuba kita selami apakah yang sebenarnya yang terjadi di Palestin atau lebih tepat lagi di Gaza.


FAKTOR DALAMAN

Sememangnya umum mengetahui bahawa pemimpin Fatah yang juga Presiden Palestin Mahmoud Abbas dan pergerakan HAMAS tak pernah sebulu. Dan kemuncak pergeseran diantara dua pergerakan pejuang Palestin ni adalah pada Jun 2007 dimana Mahmoud Abbas menggunakan kuasa presiden yang ada padanya untuk memecat seluruh kabinet HAMAS dan melantik kerajaan tidak sah pimpinan Perdana Menteri tak sah Palestin Salam al-Fayed. Ini satu perbuatan yang tidak demokratik. Mengapa Perdana Menteri HAMAS Ismail Haniyeh di pecat sedangkan mereka adalah kerajaan yang sah yang mendapat undi majority semasa pilihanraya umum Palestin Januari 2006?

Ini hanyalah kerana HAMAS menolak sama sekali untuk mengiktiraf Negara HARAM ISRAEL. Kerana HAMAS mengambil pengajaran bahawa sekian lama pergerakan FATAH mengiktiraf Israel di bawah pimpinan Yasser Arafat. Setiap hari seinci demi seinci bumi Palestin diinjak Yahudi. Sehingga tertawannya kawasan Baitul Maqdis yang menempatkan Masjidil Aqsa yang merupakan kiblat pertama umat Islam dan masjid ketiga paling suci. Yang mana Israel dengan muka tak malunya telah mengisytiharkan bahawa Baitul Maqdis adalah ibu Negara mereka untuk selamanya. Dan ada sumber-sumber sahih mengatakan Mahmoud Abbas telah pun mengetahui Israel akan menyerang Gaza tapi hanya duduk diam. Cukup celaka makhluk ni.


FAKTOR ISRAEL

Umum juga turut mengetahui bahawa pada bulan Februari ini akan diadakan pihan raya Israel bagi memilih Perdana Menteri baru selepas tempoh perkhidmatan Ehud Olmert bakal berakhir. Dan dua nama yang disebut-sebut adalah Menteri Luar Israel Tzipi Livni dan Menteri Pertahanan Israel yang juga mantan presiden Israel Ehud Barak. Kedua-dua makhluk jahanam ni sedang beradu kekuatan dan meluaskan pengaruh untuk ditunjukkan kepada rakyat Israel dan Rabbi Yahudi “SIAPA YANG PALING KEJAM”.

Dan mangsanya tak lain tak bukan adalah rakyat Palestin di Gaza. Tzipi Livni seorang wanita berhati batu barangkali mengisytiharkan bahawa dia tidak akan sekali-kali mengadakan genjatan senjata dengan Palestin terutamanya HAMAS. Mungkin dia nak membuktikan bahawa dia juga seorang wanita berhati besi seperti mana mantan Perdana Menteri Wanita pertama Israel. Yang menyembelih rakyat Palestin tanpa peri kemanusiaan.

Selain itu Ehud Barak pun cuba untuk membuktikan bahawa dia masih punya pengaruh untuk meneruskan legasinya semasa menjadi Presiden dahulu. Dan dia juga mengeluarkan kenyataan bahawa serangan kali ini adalah serangan habis-habisan ke atas HAMAS dan tidak akan berhenti selagi pergerakan itu tak terhapus lenyap sama sekali.


FAKTOR AMERIKA

Sememangnya kita mengetahui bahawa pada masa ini Amerika sedang dalam zaman kemelesetan ekonomi. Jadi pentadbiran White House cuba untuk mengalihkan perhatian dunia dari terus mengutuk mereka atas sebab tak dapat mengatasi masalah ekonomi tersebut. Sepertimana yang telah dibuat oleh Presiden Amerika George W. Bush yang melancarkan kononnya “PERANG MENENTANG KEGANASAN” dan menyerang Negara Afghanistan dan Iraq sesuka hati. Sehingga makhluk celaka ni boleh menang jawatan Presiden Amerika untuk penggal kedua.

Dan kita pun janganlah mengharapkan apa-apa perubahan dari bakal Presiden Amerika yang baru Barack Obama kerana selama-lamanya Amerika adalah sekutu kuat Israel Laknat tu. Yang mana sampai sekarang pun Barack Obama masih tak mengeluarkan apa-apa kenyataan berhubung tindakan Israel di Gaza. Kerana dasar luar Amerika sama sekali tidak akan berubah kerana penganalisis meramalkan Barack Obama akan sibuk untuk mengatasi krisis kegawatan ekonomi Amerika. Selain itu penyumbang utama kempen pilihan raya Barack Obama adalah Yahudi.

Kedua-dua negara celaka ni. Tunggulah kamu.. perbuatan kamu bukan setakat akan melahirkan HAMAS baru malah AL-QAEDA dan pertubuhan-pertubuhan yang kamu labelkan pengganas. Kerana selama-lamanya orang yang tertindas ini akan terus membalas dendam.
Allah berfiman lagi dalam al-Quran
“Dan tidak akan sekali-kali Yahudi dan Nasrani itu akan redha ke atas kamu, sehinggalah kamu mengikut jejak langkah mereka”


APA TINDAKAN KITA??



Ambik la kesempatan yang ada untuk terus mengadakan solat hajat dan bacaan qunut nazilah dalam setiap selepas solat kita. Dan kita boleh terus memboikot barang-barang keluaran Israel dan Amerika seperti McD, Coca Cola, Jusco, Danone, Colgate dan lain-lain barang lagi yang mana Israel mempunyai kepentingan dalam syarikat tersebut. Ketahuilah bahawa setiap sen duit yang kita laburkan, adalah untuk Israel membeli peluru dan menembak adik beradik kita di Palestin dan seluruh dunia. Semoga amal baik yang kita buat akan jadi saksi di depan Allah nanti di Padang mahsyar. INSYA ALLAH

HIDUP 2x.. HIDUP ISLAM
HANCUR 2x.. HANCUR KUFFAR


LAMPIRAN

a) Kiriman comment friendster dari seorang sahabat lama dari UIA Gombak..

“actually their main reason is to take over all da palestine either by hook@by crook...
the jews@nasrani wil never agree@keep their promise wif muslim..do remember dat
all da ceasefire are bullshit!!!
claiming da war is to fight agaisnt hamas is also a piece of crap!!!
the main agenda is to build great iseal country in order to welcoming the messiah@dajjal al masih dat there waitng for..
bush have said fews weeks b4 the attack dat he will be the soldiers of jesus dat they believe will comes soon to lead teh jews@nasrani...
poor u all the ashtay!!!
may Allah burn u in dis world and here after.. amen”

b) Doa Wehdah yang boleh kita amalkan

“khaibar2 ya yahud, jaishu muhammad saufayaud!!!
means "beware all the jews, the soldiers of muhammad will come back"



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK