Wednesday, February 25, 2009

KOMEN BALAS DARI GENG BAJU BIRU YANG LAIN

ni plak antara komen komen balas dari kawan2 aku..

dari encik ahamad naim zulkaply

assalamualaikum. ..
maaf jika lama ku x menyibok d sini....
bukan maksud ku mendiam...tp. .
therima kaseh la buat inchek arep yg mengenang kembali kesah2 dulu...
ssguhnya ia membangkitkan nostalgia lampau di suatu masa...

ku mnulis hanya sekadar tanda ingatan..
ku ada kelas sekarang...
ku tulis lagi jika waktu ada....


ku dalam kelajuan,
naim.



dari cik nur naimah mohd norsing

p/s: aku memang x pandai nak menulis ni... jadi sori la kalo aku
terkurang sini sana... malu2...

erm..bagi salm dulu lah... assalamualaikum semua... harap semenyer
dalam keadaan ok walau pon sume atau aku jer kot yang tengah merindui
ampa sume... huhu nak nangis..

arep la sapa suh cita pasal dulu2, walau aku bukan lah org y popular
dulu antara kta sume, tp aku sgt syang n asyik tingat jer tiap hari
waktu kat asrama dulu... ingt pg2 dengn malasnye bngn sejuk2 g surau
mayang subuh... waktu yang paling best pepagi adalah hari minggu...
bebudak pompuan akan melepak kat surau tu sampai matahari kuar.. kat
surau tu la jugak dok melayan lawak ramai2... pastu bermandikan
cahaya matahari pagi km sumer menuju dewan makan tuk sarapan... masa
tu da x pikir da mandi ke blom... da berus gigi ke blom... yang
penting... makan...bila sarapan reramai rasa happy n terisi sgt hari
tu... itu la moment yang aku rindu gila...

kat sini kalo ngun awal pon aku sorang jer termenung merayau keliling
level.. xda kwn nak g jog ker ape ker... last2 melayar la jugak aku d
lautan gelap...(tido) hahaha... dok kat sini da terbiasa plak bngun
bila matahari da tinggi... ngn bilik aku yang gelap jer tuh... ape
lagi.. sem ni plak kelas aku kol 11.30 stat... kelas pg pon hari
senin n rabu jer... tu pon satu cluz jer dr 8.30 sampai 10... pastu
blik bilik tido... idup aku sgt terisi kat sini,tu y aku beisi tu....
tido jer memanjang... heheh..

pidot mana ada aku y ingtkan ang tajuk lagu tu... mana plak tetiba
nama aku naik... tp bagusla, tu menunjukkan ang tengah rindu kat
aku...;P lagu tu lagu tema bebudak pompuan dulu.. tapi aku rasa bnyak
gak lagu tema kita sampai aku da lupa y mana satu. yang pasti lagu
nasyidla.. yang mendayu2 tu... asal denga lagu nasyid pasal
persahabatan jer aku jd sedih... tingat gila.. sampai aku x leh denga
langsung lagu nasyid...rindu rindu rindu...

ntahla, aku tak rasa moment2 skang dapat mengatasi manisnya moment
kita dulu... x jupa lagi la... aku rasa memang xkan jupa sampai
bebila moment macm dulu...memang betul cakap anas aku pon keje baca
gak posting kat sini... bila tensen aku baca utusan angpa aku jadi
lega... x kisah la pasal apa pon.. asal dapat baca ape2 jer kat sini
aku jadi happy... tp anas ang jngn la berdoa mcm tu, aku x sanggup
group ni shut down... sapa lagi nak serikan hari aku kalo bukan
sahabat2 suma...mungkin ada yang rasa group ni sunyi ja... tp bg org
y membaca setiap posting tu sgt rasa bermakna... jd jngn la berhenti
menaip...

pah kami nak join nak join reunion pakai balik bju biru tu... tp
harap2 nya mak kami x buat ken buruk la baju tu... ntah kat mana
letak..nanti pas rekrut wataniah, mesti aku da kurus blehla pakai...
hehe.. arep ang buat la lain bju tu... mak ang kan tauke baju..

buat anas,padam muka kata kat aku gemuk, ang pon bakal join aku
nanti..haha n yang paling best aku da kurus kot bulan 5 ni (harap2
la), kawan la ngn naim plak pastu yer... ;P aiman no comment la dia
da nak jadi ayah dah..

ala... bnayk lagi aku nak menaip ni... tp aku ada cluz kol 11.30 ni..
digital logic design... lect die pompuan nama aisha abdalla hassan,
aku suka cluz ni coz paham n senang la banding y lain... hehe tp
bebudak lain suka gelakan aku coz aku bnyak tanya sampai mdm x tau
nak jwb cma na... ape2 je la... asal aku puas hati... bleh x buat cam
tu...;P

tp mdm ni puntcual,sapa lambat kena kunci kat luar... jadi aku kena
post dulu y ni,nantri ada masa kau post lagi k, buat kawan2 suma aku
rindu sgt 26 orng ni... jaga diri k... "sempat ker ni nak g cluz" ;p

"aku yang mengejar waktu"
"tp masa selalu kalahkan aku"


dari cik nur afifah ariffin

apa la ustad keta kontot...dah la pngetua 2 pun comei....kecik ja.padan la keta pun kecik...ust rahim la...apa laaaa.tp anak truna dia ensem weh.....dulu2 y rajin p surau sbb nak usha umah pngetua la.....tp lg satu y besh ialah m.cik dm.....sampai la kalau jumpak depa mesti ingat....km mmg bek la ngan m.cik dm dulu...sbb perut dulu2 tank penuh..mcm lori simen tu..nak lebih kena la pandai ngendeng mak cik dm.....tp dulu2 mm kuat makan..... mcm hantu....bila pikiaq balik rasa mcm tak pecaya ja dulu2 bdan bualt mcm tong geh...suma org mengata aku kuat makan..aci tak hbs ja tolak pinggan mai kat aku.....tapi malu2 pun ngap sampai bersih gak........
antara perkara best kat dlm dm ialah time makan.....bleh usha mamat cute....cinta monyet la dulu...org dok zikir, mata sibok ja cari cik abang....... .spa y dok wat pandai2 la trasa...
paling tak bes skali masa minum petang,time hari makan bubuq....leamh betoi..malu nak langgah bubuq tu...letak sudu kela hilang ja.....sudah makan ngan mangkuk tu ja....pakai baju ayu dah sekali makan bubuq muka pun tak nampak..nampak mangkuk hijau tu ja penuh muka..tapi tu dulu...la ni....kami suma dah sopan2 belaka...
tu la kenangan dalam dm.....ada lg...tp hari lrn la cita..nak layan cita korea sat....
cik pah pin
biro disiplin
pengawas giat smkab 2004


dari encik anas baharon

bgus nya hmpa dapat ingat setiap inchi..cm..mm. .apa lagi mikrometer
kisah2 dlu...aku tumpang imagine balik perkara2 yg aku dah
lost...cuma. .eh aku ni one of the 1st batch yg jadi prefect kn????stat
f3 da jadi aku rsa..tp aku xigt pon..n x kisah..pah sampai ati lupa
aku..mntang2 aku kecik dlu...

series ly kwn2...memory aku lost byk..aku x igt ap bnda langsung mcm
aku rasa hmpa dapat igt..yg aku bg hadiah..ap yg aku pnah dapat..ap
pnh aku buat time sek dulu..nk ckp becinta punya pasal...yg hal
becinta pon aku lupa..hehe.. tp mmg syukur laa ad lagi yg masih
terkenang bnda2 ni..at least aku ble gelak jugak sebab aku tau aku ad
dkt citu waktu ap2 peristiwa belaku..cuma. .long term mem aku shot
circuit ckit..hehehe. .

but there are things that i could remmber..mcm. ..waktu nk lantik smula
pengawas f-4...havoc gak tuh..mm...last f-3...mm..orientati on..aku
malu gila dlu nk wat ap2..em..aku dapat igt ckit2 makan dkt umah
pengetua yg naek keta kontot tuh??ust ap??hehe sori laa ust..aku
igt..aku igt mcm scene je..aku x igt much detail bout it..huu...sian aku..

soo...jadi tugas hampa untuk refresh my memory..i love it soo
much..wit all my guys beside mee always..come on!!!story2 laa lagi!!!

hatiku..hnya membayangkn mak n ayah d kg..


dari encik aiman rosli

Salam rerakan semua...
Firstly, congrats tu Arep... Sbb bg aku, hang punya email mcm mengcas balik aktiviti group kita ni. Well, siri-siri 'novel mini' arep tu berjaya membawa kita ke mengenang kembali ke alam yang kita x akan dpt pergi balik smpai bila2...

Aku pun terasa galak nk tambah sikit2 laaa...he he...
Aku teringat lg ada sekali masa aku form2.. masa tu hujung tahun dah... kebetulan masa tu prefect ada lawatan ke KL, Kelantan & Terengganu.. . tp a week before tu ada kursus kepimpinan.. . ntah kenapa ntah.. aku dah x leh ingat sebab apa sebenarnya.. . aku, adhwan, muzamir & anas kami berkeras x nak gi kursus tu... smpai kami sanggup sebut depan Cikgu Man x nak gi lawatan prefect tu sbb x nak gi kursus tu... but finally, ntah mcmmana, kami pergi jgk.. pastu dgn muka x malunya kami pun mengaku yg kursus tu best... hu hu..

Ada kenangan lg ialah masa awal2 form 4... masa tu kan Junaidi & Pali baru dilantik jd Pengawas.. pstu tetiba dpt tawaran ke KISAS & meninggalkan kita... sekali dgn Hajar, Kamilia & Hanis... aku teringat lg last day Hanis kt sekolah, masa tu aku, Adhwan & Amir (Anas ada skali kot) kami hntr dia nk balik.. menangis2 dia... he he... Adhwan pun emo jgk masa tu.. balik nangis2 atas katil...dak gitu ye Adhwan (he he.. aku main2 je part tu)...

Anyway, lepas tu baru pengawas2 baru dilantik.... Arep, Naim, Hazwan, Ridzuan, Loqman & kemat... kadang2 bila fikir2 balik, rasa kita mcm Power Rangers... ada yg meninggalkan kita, pstu diganti dgn yg baru.. he he.. yg lg mantop2...

Aku rasa antara benda yg merapatkan kita lg ialah benda2 di awal2 lepas hmpa dilantik tu... kita bnyk buat kerja sekali... and hmpa x malas2 nk buat kerja walaupun baru lg... ada sekali tu kita buat kerja apa ntah, pstu bila balik, kita baring2 kt jalan tar kt depan DM.... or dkt dgn balai penerangan.. tp masa tu mmg dah lewat malam gila.. tp malam tu cantik sgt... ada bintang... kalau org yg x tahu, mesti ingt apa yg aku sebut ni mcm kisah dlm TV... tp aku x pernah lupa smpai skrg wktu kita baring2 ramai2 tu...

Masa kita form 4 tu walaupun aku, Adhwan, Muzamir & Anas dok kt Dorm N, tp kita still rapat... ni hasil MO laa.. tp aku x ingt plak aku yg menamakan benda tu MO... aku rasa ada la kes2 apa masa tu yg mnybbkan kita menamakan bilik 'keramat' tu as MO...

anyway, pengalaman yg best jgk ialah gaduh2 dgn Che Pah, Naimah, Pija, Sarah & sapa2 lg la.. aku pun dah x ingt... even, gelaran Nuklear utk Che Pah tu pun aku yg berikan... wah wah..x sangka aku ni pandai menamakan benda ye...x gitu...heh heh.. sori bebanyak la ye Pah...

And finally, memori dorm N 2004 la yg susah nk dilupakan... dorm kita tu mcm jadi pusat pemerintahan. . ha ha... semua arahan diberikan di hadapan dorm N lepas surah Al-Mulk, pstu bila ada sekali tu kita ubah posisi loker & katil, bnykla dorm2 lain pun nk ikut... pstu bila kita cat dorm kita masa asrama terbuka, pun dorm 'sebelah' masa tu nk cat jugak... ha ha...

mcm belagak la pulak..tp antara kita2 je...so x pe la kot kn...

ok....got to go... bila2 aku menulis lg... harap2 ada sapa2 rajin 'menambah'.. .

pai pai

Wassalam

Aiman Rosli,
Irbid, Jordan


dari aku sendiri

Assalamualaikum brothers n sisters..

HOw do u do rite now?? pe fine la hehe.. 1st skali aku nak wish thanks laa kat encik aripah eh arip coz telah berjaya memunggah semula khazanah memori aku yg berabad lamanya aku simpan dalam stor ingatan..

Aku dok gelak sorang2 depan PC kat CC ni.. suma org dok tgk.. arghh dulik apa kan.. aku punya pasal laa.. haha layan je.. aku rasa aku ingat dialog yg aku kata kat arwah masa tu "kawan aku dulu sakit macam hang laa, dua kali jumaat ja laa, then pindah pi batu dua".. then tetiba arwah teriak.. pergh cuak giler aku masa tu..memang rasa bersalah sangat masa tu... banyak kali aku minta maaf dengan arwah.. n lepas2 tu aku memang berhati2 laa nak melawak dengan arwah..

kenangan aku jadi pembekal ayaq dalam dorm tu besa laa.. mat2 sukan yg baru balik main bola petang2 tu, pakat dok serbu aku nak ayaq.. satu lagi time nak tidoq.. sanggup beratuq.. berebut.. mcm budak2 lagi.. last2 aku yg kena isi balik.. hehe.. tapi takpa suma tu kenangan.. besa laa aku ni slalu kena buli.. kalu apa2 hal gaduh dgn hangpa suma, memang aku yg akan minta maaf dulu.. bukan apa, sebab aku memang tak leh idup kalu kawan2 rasa sakit hati kat aku. biaq aku sakit hati takpa huhu..

aku ingat lahi malam yang aiman cerita tu.. rasanya malam tu kita wat fire drill tak silap aku.. then dah settle suma ramai2 dok pi bariang kat simpang tu.. memang style laa.. dengan langit cerah, bintang bertaburan.. pastu masing2 dok cakap pasai masa depan.. pergh.. saat2 yg tak terlupakan..

aku dengan dak2 girl ni tak brapa rapat sangat.. al-maklum laa ejaka pemalu.. keh2.. aku memang mcm ni laa.. kalu kat surat, kad raya ka, hah berkarang t ilis.. puitis2 lagi.. tp kalu berdepan memang mcm ala2 thiqah mcm tu keh2.. tak tau laa..

k tu je kot kawan2.. seminggu dua ni aku memang laa teramat bizi.. so aku minta maaf laa kalu lama tak mesej tu.. hehe.. tapi selalunya kalu aku mesej [un jarang2 nak balas.. hehe takpa laa.. asalkan kita ingat dan kenang persahabatn ni, tu pun dah lebih dari cukup.. jangan sebab awek, kawan2 kita tolak tepi.. len la dah kawen nnt.. tu lain crita laa kan.. hehe..

peace no war.. adios ammigos.. hasta pronto.. tata



dari encik khairul aizudin bin khosim

Ceisss….. banyak pulak emel kali ni no.. tercabar keimanan aku.. sapa
yg start sebut pasai keta `remote control ` @ keta amphibian tu?
Lantas membuatkan aku sengih kegilaan depan laptop, hehehe..

Trima kasih kepada incik arep, kerana start benda2 gila nih.. ok,
refresh balik apa yg aku ingat sampai aku bleh ngam ngn hampa ni..
time form 1-3, aku ni kira kategori budak2 nakal la jugak. Bus,
norman, amar che man, kira kawan baik la dulu.. tu yg besa kantoi isap
rokok dulu nih, ish2… naik2 form 4, kebetulan, adik aku plak masuk…
so, teringin nk berubah jd lebih baik la pulak.. takkan kn buat
perangai tk senonoh (walaupun sekarang still tak senonoh) depan adik
kot.. hehe.. klu tak silap aku, Encik Naim The Lobo yang mula2
approach aku untuk jadi pengawas nih.. time berjalan nk p surau kot
tak silap aku.. so, mcm mana ntah, aku pun terima.. dan first meeting
pun aku p lepas tu.. then, tk silap aku, zahid la `civillian' yg mula2
tau kata aku ni jadi pengawas.. so, lepas tu, heboh la satu batch kata
aku jadi pengawas.. punya la ramai org dok provoke aku time tu.. klu
tak dak muzamir ka… rasanya, dah meletup dah..

Ok, habis pasai first chapter. Lepas tu, bermulalah episode riang-ria,
suka duka dalam hidup aku.. dengan dorm N yg penuh gelak ketawa, untuk
pengetahuan semua, dorm N juga pernah dikenali sebagai pusat akuatik
daerah. Sebabnya, jangan tanya… hehe.. cerita pasai hysteria, kes
bihun saad (hehehe), kes ramai2 nk letak jawatan, lgi apa lagi, kes
cinta (keh2), dan banyak lagi benda yg sampai la bleh buatkan aku
gelak sorang2, terutama crita pasai cik ma dgn pemandu kereta control.
Adui la…

Ok2.. klu nak bercerita sampai raya tak sudah.. terbantut studi aku
sat.. hang la ni mat arep.. hehe..
K, all the best to all of you..
Sahabat yg baik, ialah yang saling mndoakan antara satu dengan y lain..
Ilalliqa'

-tam-
"kelapa dan orkid, bagus untuk rambut………….. saya nak balik duit saya!"


dari cik shafiza safri

hehe arip..aku bgtau ang smlm, aku tak dan nk khtam himpunn kisah
penglipur lara ang mggu ni tp keserabutan aku hr ni hilang seketika
bila bc karya2 sahabat2 baik aku...hehe aku harap akn terus hilang
serabut aku ni..amin..

time kasih semua..

pah dgn DM mmg tak leh dipishkn dulu wlpn yati n naim lbh
berkuasa..hehe tak pa pah, rsnya dh ada skrg ni y menymbung tradisi
pah tu..hehe sarah dgn toiletnya tp berakhr setelah jd MT n dayah ambk
alih plk lps tu. teah n kimy kira jaga TV kt blk rehat ja..kalut sggh
klu lmbt buka kunci TV tu..hehe besa la anak2 angkt ustz ya ni..yus,
lm dh kita tak reka lagu baru ni..ilham tak mai ar klu tak jln blk
surau dgn yus mlm2 lps prep..mn nk jmpa composer sehebat yus la
ni,prep pn tak tntu ada..huhu

pah..pija tau..haa dok usha sapa dl..kan arip kan??hehe pah, kakak dh
nk lps sorg tu,ada sorg lg n then your turn ar..hehe

haa..br tringt 1 bnda..ak malu glr kt arip n akmal..hehe ampa ingt
x,apa aku bt satu hr tu time prep ptg kt meja aku y plg strategik tp
pintu tu la??hehe lps tu ampa plk dok mengutuk aku time kita metg mlm
tu..shhuuhh. .rahsia kita..aku malu..hehe

ok lah..aku nk try smbg menulis asgmnt plk..harap2 aku dpt tulis jgk
wlpn sama pnjg ja dgn email aku ni..huhu

all da best semua..trskn berstory..tanpa kisah penglipur lara,xtau la
kita cm ne skrg ni..hehe

salam

pija PRENG
lm dh aku tak dgq org panggl cm tu..hehe
dh2 stkt ni ja er..apa PRENG2???hehe


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK