Sunday, May 10, 2009

MOTHER'S DAY SPECIAL

AYAH DAN IBU..

ITULAH..

PERMULAAN KAMI..

DAPAT MENGENAL BULAN DAN MATAHARI..

OOOO.. AYAH DAN IBU...



agak tersentuh bila dengar lagu kat atas ni nyanyian Sudirman.. kalau dihayati bait-bait lirik nescaya aku pasti tiap dari kita yang punya ibu dan bapa pasti akan sebak..

Tambahan pula untuk insan yang bergelar ibu.. Pastinya hati dan perasaan kita akan diruntun bersama.. jadi sempena hari ibu yang disaambut pada 10 mei tiap2 tahun. marilah sama2 kita kenang balik jasa dan pengorbanan ibu kita..

Yang sedari dalam perutnya lagi kita telah menyusahkan dia.. dah nak bersalin ibu mempertaruhkan nyawanya.. kemudian 2 tahun pertama kelahiran kita adalah masa2 yang amat kritikal bagi seorang ibu dan ayah.. dengan kencing berak kita, susu kita, menagis tiap2 malam.


+/- BACA LAGI??



Kemudiaan sudah besar sket menyekolahkan kita, mengajar kita dunia yang sebenarnya. tetapi bila kita sudah sebesaar seperti sekarang, APA BALASAN KITA UNTUK IBU??? Fikirkanlah.. ada anak2 yang saaaanggup meninggalkan keluraga kerana turutkan kekasih.. Yang pukul ibu untuk beli najis dadah.. JENIS MANUSIA APAKAH ITU?? NAuzubillah...





jadi sempena hari ibu ni aku nak ucapkan SELAMAT HARI IBU buat emak tersayang.. yang satu-saatunyaaa, tiadaaa sua.. PUAN RAMLAH BINTI MERJAN..

Selamat hari ibu mak.. Abang sayang mak.. minta maaf atas dosa2 abang selama ini.. halalkan makan minum ya..


KASIH AYAH TIDAK BERTEPI..

KASIH IBU MEMBAWA KE SYURGA..



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK