Thursday, March 18, 2010

Ong Ka Ting sahkan bertanding Presiden MCA

Bekas presiden MCA, Tan Sri Ong Ka Ting hari ini mengesahkan bahawa beliau akan bertanding jawatan presiden parti itu pada pemilihan 28 Mac ini.

Ka Ting berkata keputusannya itu berdasarkan dorongan yang diberikan oleh perwakilan parti itu, ahli-ahli veteran dan juga ahli biasa yang mendesaknya 'menyelamatkan' MCA.

"Paling penting, saya percaya gesaan mereka didorong oleh cinta mereka kepada parti dan ingin melihat kemelut dalaman parti yang berlarutan sekarang ini berakhir.

"Kepada semua anggota parti yang prihatin dan sayangkan parti, saya kata, saya dapat dengar dengan lantang dan jelas.

"Oleh itu, saya ingin mengumumkan pencalonan saya bagi jawatan Presiden MCA bagi pemilihan parti akan datang,” katanya dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini.


sumber : malaysiakini


ulasan :


- politik MCA makin lama makin bercelaru sehingga memaksa bekas presidennya yang telak meletak jawatan secara sukarela ekoran prestasi hambar MCA pada pilihanraya MAC 2008, bertanding semula jawatn nombor satu MCA itu.

- sekarang undi perwakilan MCA seramai 2000 orang itu terbahagi kepada 3, iaitu 800 orang bersama bekas menteri kesihatan yang meletak jawatan kerana skandal seksnya yang juga Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Chua Soi Lek, 600 lagi bersama dengan Presiden MCA sekarang yang juga Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Ong Tee Keat, dan 600 orang lagi bersama Menteri kesihatan sekarang yang juga Naib Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai. (menurut satu sumber)

- dan kemuncak sengketa ini adalah apabila sebahagian besar MT MCA meletak jawatan bagi membolehkan pemilihan semula pucuk pimpinan parti yang dipercayai akan menyaksikan pertandingan 3 penjuru pada 28 MAC ini...

- masing-masing sedang menjalankan kerja masing-masing untuk meraih undi. kita tunggu dan lihat sajalah, maleh aku nak komen lebih2...


** sindir menyindir..

orang miskin : "apa kita nak makan?"

orang kaya kata : "kat mana kita nak makan?"

orang politik kata : "sapa kita nak makan?"

hehehehehehe



2 comments:

gbam13 said...

baru best..ade fight

PiDoT_OtAi said...

haha.. tu laa.. aku rasa presiden yang fight ong ka ting dgn ong tee keat.. timbalan presiden plak shua soi lek dgn liow tiong lai.. kita tggu dan lihat jaa laa

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK