Monday, May 14, 2012

DIARI BUDAK GEMUK.. Post 2

Ya Allah seksanya..

Memang seksa bila satu kebiasaan tu kita tinggalkan.. Bayangkan aku yang biasa sarapan pagi makan berat dan malam plak dok pi try tempat-tempat best makan, tapi ni kena ganti dengan air.. AIR JAA kot.. huhu.. Produk ni ganti makan.. So untuk aku yang nak kuruskan badan, produk ni ganti makan pagi dan malam.. Uih jangan tak caya.. Haha..

Kat sini aku nak kongsi perasaan hari pertama makan HERBALIFE..

1. Ok laa.. Kenyang bila anda makan shake tu.. Tapi tak lama, aku makan dalam jam 8 pagi then dalam kol 11 tu mai laa lapaq hat mencucuk.. Try cool jaa, minum ayaq kosong 15minit or 30 minit sekali..

2. Mai petang aku jadi macam mengong sket.. Blur habis haha.. Padahal tengahari tu dah bantai kaw2 punya.. Rasa laa lemak-lemak badan dipecahkan (yaka bleh rasa haha..)

3. Seksa kot nak habiskan minima 3Liter air ni.. Memang laa aku hari-hari minum banyak, tapi tak laa sebanyak ni.. So bila dah minum banyak, keluar pun banyak laa haha.. 

4. Malam tu aku tak tahan, aku beli roti gardenia, makan 2 keping.. haha buat bekal pujuk hati untuk tido..



Tapi kata orang putih no pain no gain kan.. haha.. Allah juga dah berfirman, yang DIA hanya akan menolong orang-orang yang menolong diri mereka sendiri..

Semoga Allah bagi kekuatan untuk terus mujahadah.. Jihad lawan nafsu..


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK