Sunday, May 13, 2012

DIARI BUDAK GEMUK.. Post 1

Salam to all.. Sebarkan salam supaya semua selamat dan sejahtera..

Sekadar catatan diari tentang aku, yang insya Allah aku akan update hari-hari tentang satu produk makanan kesihatan yang namanya HERBALIFE..


Apa itu HERBALIFE??
Ia satu makanan kesihatan yang menggantikan makanan harian kita dengan produk makanan kesihatan keluarannya.. Ia tidak menyembuhkan penyakit dan menurunkan berat badan or what so ever.. Ia hanyalah MAKANAN KESIHATAN.. Makan untuk sihat, ganti rutin makan kita kepada sesuatu yang lebih sihat.. Kalau cantik, kalau kurus itu adalah BONUS..

Kenapa HERBALIFE??
Ada beberapa produk kesihatan lain yang aku dah ushar di pasaran, dan aku dah gengaq lama dah pasai HERBALIFE ni.. Cuma baru-baru ni jaa tergerak untuk mencuba.. Sebab utama aku pilih kerana ianya mudah dan praktikal.. Hanya menggantikan makanan.. Keduanya ia sedap.. Ketiganya kita masih boleh nikmati makanan kegemaran dengan syarat ianya mesti diselangi dengan produk ini..

Pencetus??
Well ada beberapa sebab kenapa aku amik wat keputusan ni.. Pertama, bila doktor yang wat medical check up masa aku nak amik insurans PRU-BSN reject application aku sebab dia suspect aku ada darag tinggi.. Darah aku memang tinggi waktu dia check tu.. 160/110.. Dan bila dia wat echo scan katanya jantung aku bengkak menunjukkan tanda2 darah tinggi.. Damn I'm only 25.. huhu how about myrest of life?? Keduanya sebab teruja tengok adik junior aku berjaya kirangkan berat dia sebanyak 33kg.. Ya anda tak silap baca.. 33KG OCCAYYYY.. Kau hade?? haha.. bACA KISAH BELIAU KAT SINI.. Ketiganya untuk kekal fit dalam kerjaya dan dunia kejuruteraan ni..

Apa yang aku beli??
Ok untuk permulaan aku beli 3 produk..
1. Milk Shake
2. Tea Mix
3. Aloe Vera..

Harganya??
Ya aku akui memang mahal, dan aku pulak beli untuk stok 3 bulan.. Tapi aku ingat kata-kata coach.. There is some times in future, where you can say the price is priceless...

Nanti aku akan kongsikan lagi hari2 berlalu dan cara penggunaannya.. Stay tune k.. hehe

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

JOM EXCHANGE LINK